Ahad, 18 Januari 2009


45 ulasan:

Kamal berkata...

Kacak somet kau Sup, macam somet P. Ramli. Tahniah, semoga kitak sekeluarga dirahmati Allah SWT.

hassan Los Cermin berkata...

En. Kamal..,
tok En. Usup Hj. Armin kita kah..., mun nya kamek nak ucapkan selamat Tahun Baru lah Sup...
En. Usup.,
nang steady juak somet dirik ya., bena juak kata En. Kamal kita..., apa brita tek Sup...
OK lah Sup, ada masa kita crita panjang kit k, wassallamm....

Nembiak Wireless berkata...

En. Hassan
Enau dengah. Diak. Kaow agey gak Limbang kah San. Biasa lah ya Mal & Hassan, lamak dah nginang somet ya. Udah berbini baruk tumbuh.Agik bujang dolok x mauk tumbuh, anok lain pulang tumbah. Kinek tok somet tumbuh sikit tapi palak dah kurang.........

hassan Los Cermin berkata...

En. Usup..,
Dengah diaklah Sup.., padu.., tigahlah keauu lubeang Blog iteuu ehh.., akeuu ngak gak Miri iteuu since January,o8 yen tuneh.., tapi akeuu gak opis Tudan inanlah, wak new Projek inan.
En. Kamal..,
Sorry lah, kamek duak ada telabau sikit tek ok lah., mun kitak sik paham tanyak Usup ya,
En. Kamal., Usup kinek tok bukanya somet ajak maok tumboh., segala galanya dah tumboh., ne ndak beliang atinya, sabar jak Sup, guro jak bah..., k ada free crita agik, WASSALLAM...

Dolt Udin berkata...

Usop,

Bei lagu senabek kah? Lakam sik talabeu sik lembut agik lidah tok sup..Siney kau tinggal kinek tok?

Dolt Udin berkata...

Sup, salah tekan tek lamak bukan lakam.....nabei spoting lalu jari akaw itau

Nembiak Wireless berkata...

Dolt,

Aku diam D'Mercy eh..ehh... bukan di Lot 1637, Lrg 3C,Piasau Jaya,Phase 3.Lamak dah aku diam sitok dekat nak 11thn. Apa kabar ktk org skluarga, lamak x nangar ktk juak.Kak Hori ok juak kah. Epen selalu juak ngagak aku di bank.Baruk marek kmk duak kelakar pasal blog semua tok. nya madah x pandai molah.
Kirim salam dgn ktk semua sekluarga

hassan Los Cermin berkata...

En. Usup..,
En. Dol kita dah pande Telabau Melanau juak rupanya..,
Sup., steadylah gambar kawan KLIA, macam dak Pelancong dari Indon, Inau subet gak KL.., Aneik neu inan kah..,
En. Dol.., kitak sik datang ke Miri kah, oii.., coba embak Family melawat Bangunan Parkson baru yaa.., En. Wahab kita ya dah di kira banyak item dah diShopingnya musim tok, sorry Hab guro jak...
OK Chup.., bei masa ceritak udeii K....

Nembiak Wireless berkata...

En.Hassan,
enda beu keman angin. anak aku gak miri min.Wak apah lai en baruk masuk ILP gak Tudan,wak mahau agei form 4. Akou enan mapun janek sawa akou. Dolt ya biasa lah San international org nya. Bukan nya Dwi Bahasa agik. Bahasa ndak PBB pun nya pandai...

Dolt Udin berkata...

Sup

Korga aku alhamdulillah, sehat selalu.Rumah aku pun di piasau phase duak..masih original agik rumah aku..Sik sempat molah sebab terus transfer ke Baiee...13 taun aku di Bintulu ngajar dak Bintulu tajuit kelakar Btu dengan betol..

hassan Los Cermin berkata...

En. Usup..,
diaklah aneik neu gak ILP., susah bak masuek gak gien kak macem keau.., lek keu bei aneik keau gak KL, nda bei hal lah, janji bei belajer unn.., agei gak Piasau Jaya III lah keau masa iteu..,

En. Dol..,
rumah kitak di Piasau Jaya Fasa II kat nee kah.., bila gik balit Miri tok.., kamek nengar dak Baiee semua dah tamat tajuit ngan lagunya sekali.., balit gik, lamak dah kitak diBaiee ya.., dak Miri tok adanya dah lupak ingat ngan rupa & wajah kitak ya termasok dirik sayalah.., lamak juak dirik sik nyakat kamek Dol, mun ndak kamek tok nang pake sakat kitak ngan dak Rally dolok..., K lah Sallamm...

Dolt Udin berkata...

Hassan,

Alang2 maok balit Miei tok.Nunggu aku retire ajak. Lam 3 taun agik, kalau umur panjang ada rejeki kata orang,.Tajuit dah pandey dak Btu tok tapi susah nak ngator lidah dak sitok, ya juak sik ada ikan kelik pakey ngembat lidah sidak nyuroh nya lembut sikit..Rumah aku masih di Piasay phase 2..Nak molah kinek tok, takut di rusah urang...Tangar kau rumah Ali Keram sebelah rumah aku ya...Tinggal tiang ajak tedah..abis di jual dak nya....

Kamal berkata...

Apa lagik En. hassan kita tok.Sup, coba polah subtitle sik paham aku. Dol ya semua bahasa nya pandey termasuk bahasa pilipin, siam, eskimo, red indian, blue indian ngan indian ink...Sup sakit mata aku nanggra background kau tok...

hassan Los Cermin berkata...

Dol.,
padu umah dirik sebelah umah Ali Keram ya., umahnya sik ada dijaga lalu nei ndak kenak kaco., Dol, marah dak Baeei nak diembat dirik ngan ikan kelik ya..,
En. Kamal kita, baruk kita betutor lagu wak senabek dahnya madah kita tok macam2 bahasa pande., lamak juak En. Kamal kita sik ada nyengok2 lalu.., apa lagik nok kawan kita dah melepas manuok sabuongnya terus sikda brita langsong.... k bye...

Kamal berkata...

En. Hassan, aku jarang pegi kampung wireless. Coba mun kau pegi kat nembiak los, kat nak tiap saat aku masok. Petang ari marek, tok dah kira pagi ahad dah, aku ada pegi ke gerai dak kakak ipar usup tok. boleh tahan juak bisness daknya. Kelak crita lagik, nak tido lok. Aku ngabas sekejap ajak, sik tahan mata aku masuk sitok, mirah gilak....

Dolt Udin berkata...

Usop,

Coba tukar rona ijo backgroung blog kau tok...Tok sakit mata nangar rona merah...sik tahan lamak aku nak kelakar ngan kau tok...

Nembiak Wireless berkata...

Wahai Penuggu Rmh PAk Onong & Hulu Balang Pemukul Dram (DYM) bukan pemukul GONG,

Ampun tuanku beribu ribu ampun
Persembahan BLOG Patek hrp di ampun.

Sori lah boz, aku dah membutakan mata ktk duak. Yalah ktk duak dpt nangar Gerhana Matahari ptg tok tadik x pyh pakai cermin mata...

Dol, mun ktk nangar dahi palak kmk duak kamal agik silauuuu....

Sori Mal, Kita serupa. Guro ajak bak.

Dolt Udin berkata...

Usop,

Tok baruk selesa,,,aku tauk kau suka rona merah sebab kau terkenang semayang kubor cina bulan tujuh dolok...masa ya lah miak los ada peluang makan buah sunkist free...bukan main mahal buah sunkist tok dolok...pasal dahi bekilat ya sup bukan apa.Yalah tulah selalu nganok che gu Abang dolok...kinek tok dah berjangkit...

Kamal berkata...

Hah. Tok baruk nyaman mata nanggar. Baruk sik silo.
Nok nama kita dah matang nang macam ya Sup. Macam mileh durian, mun duri nya gik rapat jangan dibeli gik mudak ya. Mun durinya jarang baruk kaw. Jadi mun nanggar palak dah berkilat ya tandanya dah kaw.... tapi aku respek En. Hassan nang sentisa mudak nampak. Tok berkat doa2 serta senaman nok diamalnya..

JB berkata...

Aku sik tauk nak komen apa di sitok. Cuma nak madah ajak, aku rasa usup tok sempat tido dudok semasa diambik gambar tok. Liat jak badannya udah condong macam tiang letrik depan kelab machinda kenak bol ditendang oleh nembiak los.

Dolt Udin berkata...

Jamel,

Bukan apa nya condong, sik kau nangar nya kenat hempit nok betudong ya? Heavy duty jak rupa nok ya, ney ndak condong kawan. Lagik pun usop masa begambar aria, nya pas makan, jadi nya nahan ati nak melepas, tapi gago nak begambar dolok...Coba lah lepsakan dolok, download lok segala file nak lamak2 ya baruk sik muka macam beteran ajak lam gambar ya...Tok baruk ku nampak, sebab ya lah usop molah background blog nya merah dolok...pakey cover kata orang.

maelsahat berkata...

Salamalakom sup, apa kabar tek...di harap kitak orang berempat sihat sejahtra dan sentiasa dirahmati Allah SWT.
Ari minggu tok tek ada aku jumpa ngan ipar kau di tamu mega kat rumah aku di permai jaya...
Kau ngan bibot sik nok join ngan sidak kah...mun kitak org join lagi banyak pilihan...sik payah no pergi meli kuih muih di gerai dak lain.
Sinok ati aku medak ganbar sidak bang Arif dan kak suma kitak org...naendak nya udah puluhan taun sik ada nangar sidak nya...
Masa marek dolok kamek selalu lepak kat rumah dak nya di Los cermin.

Nembiak Wireless berkata...

Mualaikumsallam Mael. Kmk Skluarga sihat sejahtera,arap2 Mael sekluarga sihat juak. Ada juak aku sekejap ajak.Aku tok numpang sekaki ajak Mael, yalah aku nyimpang gmbr cdak nya dlm tok. Bnyk agik gmbr lum ku masuk. Cdak nya ada nyimpan gmbr lamak. Gmbr rah Peri pun ada juak, masa tok Peri diam dgn aku (berambih). Klk ada masa aku post dlm blog tok.
Ya ajak lok Mael....

Wassallam....

maelsahat berkata...

salam Sup...bagus lah mun dak peri ada berambih di sia mengeratkan lagi silaturahim antara keluarga.Siapa lagi mun mauk di harap mun sik keluarga terdekat atau pun adik beradik...ndak macam ya sup..
Aku tok udah di laut...mingu terahir di darat jumpa sidak peri,ramlee, seni ada di tamu permaiya...
Dolok mun kak seni ya molah mee nang best bah...sidak pernah berjual mee goreng di tepi jalan beasar depan rmh sidak kat piasau sia...kamek memang selalu lepak di gerai ya dolok marek...
Memang perintah kita mengalakan org kita berbuisness masa tok untuk menambar rezeki...
SYABAS aku ucapkan kepada sidak 3 beranak ya kerna menyeru seruan Pak Lah....kau bila lagi sup????
Tok ajak dolok kirim salam ngan semua...

mussjulai berkata...

Asalamualaikum,

Soap muss tok! Aku sik sengajar terjumpa BLOG nembiak wireless. Sukor lah aku rasa dapat lah aku melepas geram berceloteh dalam BLOG tok.Cam ne dart kau,ok kah? Mun belum migang title sarawak no 1 senang ajak.kau jumpa aku di bukit song tok,embak kau buah nok nyaman2 kakya aku ngajar cara nak jadi no 1.Pelentei ajak bah ya pun marah!HE.HE.HE.Soap best juak ada BLOG tok,senang becerita kesah nok lamak2 ya.Soap mael ya anak buah ku,mak nya petungal sekali gan aku macam adik gan kakak,nedak nenek pompuan mael beradik gan bapak ku.The best anak buah in the world.susah nak dapat anak buah mcam nya ya.

nya ajak cerita kita duak lain kali sambong gik.

Asalamualaikummmmmmmm.

Kamal berkata...

Sup, ney En. Hassan tok sik nampak2. Jangan2 masih makan mee bandung kat muara cafe. Mos, kenak kau sik pegi los, bukan kamek urang nak makan kau. Aku minta tolong kau cerita sikit kisah di Jalan satok marek. Aku sik berapa ingat. sapa ajak kat sia, yang aku ingat dak Juki Poli, Den Awang, Rang Ninggal Ronnie John, Arwah Taip Len, Brahim shebli, Mat Saidon, Kassim Keram.....sapa lagik. Lupak aku madah ngan Kassim pasal blog tok kelak aku SMS ngan nya.

Sup, mupok lok Sup...nak ke rumah aku lok, takut ada urang datang.

maelsahat berkata...

Salam sup,
Macam nae rmh dak Seni sik kenak tanah runtoh kah? Nengar cerita ada 8 buah rmh kena tanah runtok...ada kamek nanggar tapi dari jauh ajak...
Kesian juak ngan sidak di sia nae ndak?
Mal, munkin encik assan tok lagik gago ngan pak mentua nya...ya sik ada nyingor2 tok...
Mussjulai tok pangkat uncle aku...aku ngelar man from uncle...nya lah tokkkkk
Dolok chamion juak main dart...sik payah ngeam...arum bulak...memang kenak bull eye...
Anak laki kau ada iras2 macam muka uncle nya nok nama almi atau halmi kah???nae nya lama sik nampak????kirim salam ngan nya???

salam untuk semua sup...sampai bertemu kembali...

mussjulai berkata...

Asalamualaikum,
Soap,gambar kau gan keluarga kau best sekali! jealious aku nangar.Soap kamal jangan kau heran nang nya mcam ya!Aku tabek gan nya sebab nya tok sik pandei gambik ati mun di guro.Nok di minat nya ya main drum,tetap drum juak.Sampei kinek tok masih gik main,ya ku madah nok nama bakat sik ke sene2,ke sia juak nya.Sejadah jangan lupak,pakei kita terbang mun di serang dak yahudi kelak ne kita tauk kuasa tuhan!Mun kasim keram sik dapat makei sejadah terbang,mun nya coba makei terpaksa lah takeoff di airport miri,faham2lah.Jangan marah guro ajak sim.
Soap sigek gik petua mun maok cun nikam dart,kau rendam dart ya,pinum air nya tapi mesti di waktu subuh nok urang belum bangun ya!
Guro ajak gan kau bah,jangan marah,mun marah gi kau kedei Tony encang kau nok harimau di bawah pokok ya,baruk nya tauk!

Sekian ajak dolok

mekummmmmmmmmmmm.

mussjulai berkata...

JB lewat juak kau sik pandei molah komen gan usop ya!suruh kau nya mukak songkok nya ya baruk dapat kau merik komen.Tapi awas2 mun nya mukak songkok nya ya silap2 meruyan kau oleh nya.

Soap kau ku tangar mcam urang baruk maca nikah ajak!jangan kuat gilak dengar urang sebelah kelak mati kita!Ngak dua orang ajak anak kau sop?Sik berapa juak kau tok sop.Ne dak biak wireless yg lain2 ya? ada kau madah gan sidak BLOG tok kah?bagus kau madah gan sdak!

Hab,apa polah kau?Semoga sik meruyan.Hab cam ne mun dol dah pencen kelak,apa kita maok polah gan nya,tikam lam parit besar,sayang parit padang menchinda ya dah sik ada lagik,mun dak sia kita nikam nya.cerik rasa nya.
O dol sik lah sampei giya gilak kamek gan kau,bukan apa geram gilak gan kau bah jadi antu sakat!
Kau dolok pencen,jadi kau lah jadi Imam kamek kelak,Zakeria jadi Belal,Kamal jadi Muazim mauk kau mal?
Sapa antara nembiak los tauk apa itu Mechinda club? Berik aku jawapan gan segera boleh kah?
Mun dapat jawab kelak ku merik aik soya tin sebagai hadiah he.he.he.Sik patut!

Sekian dolok,

Salammmmmmmmmmmm.

hassan Los Cermin berkata...

En. Mos...,

Semua dah dilawat dirik, dari Los & tok dah kampong Wireless, laju jalan dirik ya.., mun kamek sik tahan lah., kepak tangan bukan kaki.., nang bena kata dirik Mos, si Kamal ya memang raja Penyakat besar penin palak kita kenaknya.., k lah Mos janagn ngaco Usup ya tengah gago gi melerus dak jari2 nya k.., salam semua....

maelsahat berkata...

Salam En Hassan,
Jauh nar kita betemu di kpg wireless padu hal...ada saya nengengok ke blog kitak rang ari ya tapi belom komen lagik...
Apa kabar pak mentua kitak rang tek...kamek doa kan mudah nya lekas sembuh.
Apa jarang jumpa kitak rang di miri..udah transfer lagi kah?
Salam sup,
Banyak udah tetamu tok sik kau layan...lagik gago pratis dart kah...mun pasal dart jgn kau susah...prof dr muss ada...kelak nya nangas dart kau ya...
Lepas udah di tangas nya dart ya pandae encarik arah tuju...ngekot rasa ati kau...macam polong juak bah...sik payah pratis sik payah aem muang masa ajak...ya baruk nama skill
Sekian dolok

mussjulai berkata...

Mail berik can gan nya tok dolok,kelak uncle gencang nya d dart board ya jangan kau takut gerenti kenak BULL nya!Makei sebelah kerek ajak uncle lawan janji kau mesti ada sia gan aku sak nya seko sik dapat nikam dart ya,cerik ko rasa kenak seko kamek duak.Jangan suruh taukei jual aik pusak d bawah pokok ya gan nya,mun sik kita duak kalah oleh nya kelak pecoma kita duak kelak.ha.ha.ha.Jangan d tauk oleh john ajak.Selamat kita duak.

Soap guro ajak bah,salammmmmmmmmmm.

hassan Los Cermin berkata...

En. Mael...,
Timak kaseh banyak2, padu ada juak dirik nengar bapak mentua mek sik berapa sehat, masa tok nya masok agik diMCMC, ya lah sama2 kita bedoa semoganya semboh macam biasa dengan kuasa Allah Subhanhuwata'alla k.., kamek maseh diMiri tok ne da transfer tempat lain.., dirik pun jarang2 dijumpa kamek musim tok.., macam ne Moss jadi Uncle dirik ya., nok berolah lalu ya.., jangan marah Mos, kelak kamek mintak tulong Cikgu wan..,
En. Usup kita lom boleh dikaco, coz nya agik melurus dak anak jarinya lok, pakenya merusah dak pemain Dart Terhandal kelak, jangan marah Sup, guro jak Sup..., k lah & SALAMMMM...

mussjulai berkata...

San,ikot2 BLOG usop tok boleh di kira BLOG D,Melanau kemen si'et.Mengapeng gi kaau.Betul kah san? Semuneh telabow agei k.Kak mengeng.Bek matai gi kaau.sebarng un telabau.Ya ajak untuk sementara waktu.

Sop kau sene tok sapei sik jawab kamek tok?Sik abis2 gan pusak di bawah pokok kelapa ya,coba udah gik?Eh anak bunian tolong jawab lah?

maelsahat berkata...

Encik Hassan,
Sorry Encik Hassan lama tok kamek tok jarang keluar, musim tenkujoh, gelumbang bah ya lah sik jumpa....mun lepas tenkujoh tok kelak selalu lah kita berlimpas...
Auk benar juak Arwah ayahnda Muss ngan arwah neneknda kamek adik beradik tulin...bukan nok macam manok ya...nok di kata oleh unc muss tok.
Jadi nya ya bapak menakan kamek rang.

Man fr uncle-Muss,
Biarkan ajak usop ya sik apa munkin nya lagik merajuk...entam ajak kita dua beranak di blog tok, sidak sik ada kita ngayas...
Ada kitak ngabas rmh sidak Eli kah? Nengar sidak nemiaklos banyak bertahlil di sia...aku nengar cerita ajak...
Ada aku jumpa ngan man keras duak minggu lepas...panjang juak cerita nya pasal dart tok...Macam cerita rang muda ngan pesauk ajak...k juak nyalah.
Sitok ajak dolok mata dah layu, esok mauk keleja lagi...Ari tok tek makan ikan putih tengah ari, makan ikan merah dinner fresh oleh anak buah aku...

Nembiak Wireless berkata...

Assallamuallaikum semua,

Sebelum aku melayan ktk semua, aku mohon jutaan ampun & maaf kerana lambat melayan ktk org.Aku pun line ada problem pandei on/off. Ada se ari ya aku balas, dah pjg cerita aku, tiba2 line terputus, trus elang nok di taip aku. Yalah aku paydap gelak tok , ya lah lamak sik masuk blogs.

Muus, dolok nya ada skali repair line aku, tapi nyambung nok sikit ajak, aku nyuruh nya narit wayar baru x maok nya, narit benang wou di pulo nya.Dah slow juak aku main kinek tok ,ujung minggu ajak muss, mun ada kaki.Tapi mun ada tournament ada juak aku ekut.

Mael, bnyk oleh ikan tek, nengar crita ajak, udah juak lamak x majan ikan tok.

Buat semua ktk org, jutaan trimak kasih dgn ktk org kerna sudi ngabas aku di wireless tok. Pakei jak ktk org blog tok utk lepas geram, terutamanya muss, dah cukup nok di simpan di atas bukit ya kah, mun ada apa2 kirum jak dgn John Paran, nya slalu juak trn nikam..

Ya ajak dolok, sampei jumpa lagik...
Terima Kasih skali agik..

Wassallam......

Dolt Udin berkata...

Mos, macam orang ngigo jak usup tok...Macam2 di komplen nya, wayarlah benang lah suka ati ajak nya tok.Padah jak gago nok lain...aku tauk nya dah kenak warning Bibot tok, sik boleh ngelakar ngan miak macam kita yang gila2 tok.Takut jangkit jadi sot macam kita...Maklom usup udah kenak kurantin sebelom kawin ngan Bibot..

mussjulai berkata...

Ya lah aku madah DOL,mcam2 jak alasan nya pakei nya melari dirik eh...Suruh Yot nangkap nya kelak baruk tauk...Dol Dancy ngelepar carik aku lam blog semua...sene2 ajak aku ada,nyu ruh nya meruan lok sekejap.
Dan,mcam main jadi kecik2 marek eh...Ne ndak wayer ya rusak,mun dah di curi sidak kak ya tembaga nya di jual nak gia sop?

maelsahat berkata...

Sup bukan terik mageng...wayer putos atau ada sebab nok lain...bukan gago molah kuih untok djual dak peri ngan kak seni kah...ada juak pendapatan sampingan...kantau bah.

Aku tok lagi di laut...banyak ikan di beri nelayan sitok...mun sidak sik meri ikan percoma kenak halau oleh anak buah aku...ya lah arì2 makan ikan fresh...lejuk jak lagi.

Masa kau main dart ada kau jumpa ngan man keras mun ada jumpa nya kirim salam ngan nya.Dak ali nemiak piasau selalu kau jumpa ndak nya tok protem president miri dart club.

Nembiak Wireless berkata...

Sallamelekum semua,

entam ktk Dol, muss, biasalah dol ya. Muss, ktk masih di SONg kah, slalu lah ktk jumpa dah siti ya, pakei dgn ktk brlagu. Yalah tempat ya di nama kan bukit SONG. Sing a song of freedom....

K lah, ya ajak BYe....

mussjulai berkata...

Nok apa kata ko sop,bebueh kamek semua nungu ko di blog ko ya,rasa mok giveup jak kamek semua lambat ko layan...cam ne mok jadi pelayan ya,Dodak ngak naseng taw,bek matai.

Dolt Udin berkata...

Mos baruk aku perasan, muka kau sik ada lam posting kau ya..Coba kau minjam lok gambar dari yot sekejap...Patutlah usup lambat respon sebabnya sik kenal ngankau mos..

Jangan kau ngembak Dancy main jadi mos. Nya baruk keluar ospital mngu ya tek.kelak leput nya sapa susah..ujong2 kenak kes dera kau mos.

Wahab Jalan Bintang berkata...

Yarabbi...tekejut aku nangar gambar Usop becermin mata itam ya. Aku pikir Spy jebon tek...

Nembiak Wireless berkata...

Biasa lah ya Hab, tauk lah ktk awal pagi raya bangun mata gik merah baruk bgun tidur. Di ambik gmbr kedak ya lah rupa nya

Dolt Udin berkata...

Usup, kalau mata aku pagi raya selalunya rona putih...sebab apa nya putih, sebab kenak asap molah lemang...Tapi lamak aku diam kedirik tok sik juak banyak lemang di tunok aku malam Raya.Mun masa aku diam di Kpg Pengkalan dolok, tiap malam raya aku nulong mentua aku nunok lemang sampey beratus batang pakey jual....yalah tiap apagi raya aku demam kas kenak asap..

Tapi mos, usup makey cermin mata itam bukan kerana mata bangun tidor, nya sengaja nilit orang nok datang beraya ke rumahnya...Mun sik cermin mata tentu bibot tauk nya nyelin kelak..trik lamak usup tok...